MarkFrankel-Kopie-2.png
 

Mark Frankel

Mark Frankel is an experienced digital media and communications professional. He has more than two decades of experience in journalism and content creation (in TV, radio and digital news). From 2015 to 2018 Mark was the social media editor for BBC News, responsible for BBC News social media strategy and line management. From 2003 to 2009 he worked as a producer and then commissioning editor for BBC Radio Four news programmes before taking on the role of assistant editor for the BBC UGC (User Generated Content) Hub and Social News. In his current role as head of social media at Philip Morris International, Mark is helping to develop a new social media vision and strategy for a multinational company undergoing radical transformation.  This is an extensive digital change management project across the entire global company. Mark Frankel was a visiting professor of digital media at London’s City University until January 2019 and was a visiting Knight Nieman Harvard Fellow in May 2018.  His research on closed and semi-closed social media was published in Nieman Lab. Mark holds an M.Sc in political theory and a BA in history and politics.

@markfrankel29

Mark Frankel ist ein erfahrener Profi für digitale Medien und Kommunikation. Er verfügt über mehr als zwei Jahrzehnte Erfahrung im Bereich Journalismus und Content-Erstellung (in den Bereichen TV, Radio und digitale Nachrichten). Von 2015 bis 2018 war Mark der Social Media Editor für „BBC News“, verantwortlich für die Social Media Strategie und das Linienmanagement von„ BBC News“. Von 2003 bis 2009 arbeitete er als Produzent und dann als Redakteur für die Nachrichtensendungen von „BBC Radio Four“, bevor er die Rolle des Assistant Editor für den „BBC UGC“ (User Generated Content) Hub and Social News übernahm. In seiner jetzigen Rolle als Head of Social Media bei „Philip Morris International“ trägt Mark dazu bei, eine neue Social Media Vision und Strategie für ein multinationales Unternehmen zu entwickeln, das sich im Umbruch befindet. Dies ist ein umfangreiches Digital Change Management Projekt für das globale Unternehmen. Mark Frankel war bis Januar 2019 Gastprofessor für digitale Medien an der London City University und im Mai 2018 Gast bei Knight Nieman Harvard Fellow. Seine Forschung über geschlossene und halbgeschlossene Soziale Medien wurde im „Nieman Lab“ veröffentlicht. Mark hat einen M.Sc. in politischer Theorie und einen BA in Geschichte und Politik.

@markfrankel29