Matthias Lüfkens
Social media architect at Burson Cohn & Wolfe
Matthias Lüfkens is the brainchild behind Twiplomacy, a study which looks at how governments and international organizations use digital platforms. Lüfkens is a social media architect at BCW (Burson Cohn & Wolfe) advising a wide range of Fortune 500 companies as well as non-profit organisations on the use of social media.
Before joining the PR firm he was head of digital media at the World Economic Forum (WEF) where he designed and implemented the highly successful digital strategy, opening the Davos meeting to a global audience on social media. Previously a journalist, he was Baltic States correspondent for the Daily Telegraph, Agence France Presse, and Libération in the early nineties. In Vilnius he also founded In Your Pocket, an English language city guide series which has become Europe’s leading provider of city information. In his spare time, he manages the Instagram account of @LeJetdeau, Geneva’s iconic water fountain.
Matthias Lüfkens ist der Erfinder von „Twiplomacy“, einer Studie, die untersucht, wie Regierungen und internationale Organisationen digitale Plattformen nutzen. Lüfkens ist Social Media Architekt bei „BCW“ (Burson Cohn & Wolfe) und berät eine Vielzahl der Fortune-500-Unternehmen, sowie gemeinnützige Organisationen bei der Nutzung von Social Media.
Vor seiner Tätigkeit bei „BCW“ war er Leiter der digitalen Medien des „World Economic Forum“ (WEF). Er entwarf die erfolgreiche digitale Strategie des „WEF“ und öffnete so das Davoser Treffen für ein globales Publikum. Zuvor war er Journalist und Anfang der 90er Jahre Korrespondent für Baltischen Staaten für den „Daily Telegraph“, die „Agence France Press“ und „Libération“. In Vilnius gründete er „In Your Pocket“, eine englischsprachige Stadtführerreihe, die sich zu Europas führendem Anbieter von Stadtinformationen entwickelt hat. In seiner Freizeit verwaltet er das Instagram-Konto von „@LeJetdeau“, dem legendären Genfer Wasserbrunnen.
Foto: Charlotte LeMesle